فروشگاه اینترنتی با کلاس

فروشگاه اینترنتی با کلاس

فروشگاه اینترنتی با کلاس

فروشگاه اینترنتی با کلاس

فروشگاه اینترنتی با کلاس

آنفولانزا

دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۵۰ ق.ظ

درمان سریع انواع “آنفولانزا” با داروهای گیاهی

آنفولانزا,درمان آنفولانزا,آنفولانزای مرغی,آنفولانزای معده,آنفولانزا در بارداری,آنفولانزا چیست,آنفولانزا در کودکان,آنفولانزای خوکی,آنفلوانزای جدید

قالب توجه است که در فصل سرما کمابیش با بیماری های مثل سرماخوردگی و آنفولانزا سرو کار داریم.جالب است بدانید آنفلوانزا یک بیماری حاد تنفسی است که توسط ویروسهایی به همین نام بوجود میآید. یک بیماری شدیداً واگیردار است که از شخصی به شخص دیگر توسط سرفه یا عطسه منتقل میگردد. علائم بیماری ۱ تا ۴ روز پس از ورود ویروس به بدن فرد دیده می شود.این ویروس مجاری تنفسی فوقانی و تحتانی را درگیر میکند و در هر سنی می تواند افراد را گرفتار و بیمار کند.
جالب است بدانید همه گیریهای این بیماری با وسعت و شدت متغیر تقریباً در هر زمستان رخ میدهد. علائم بیماری و میزان ابتلا و میزان تلفات متغیر است. اغلب با علائمی مثل تب، عرق، لرز، سردرد، آبریزش از بینی، سرفه خشک، گلودرد، ضعف و درد عضلانی همراه میباشد. سرفه اغلب شدید است و برای مدتی ادامه می یابد ولی سایر نشانه های بیماری بعد از ۲ تا ۷ روز خود به خود بهبودی پیدا می یابد.شناسایی بیماران معمولا براساس مشخصات اپیدمیولوژیک آن صورت می گیرد و موارد تک گیر آن را فقط با کمک روش های آزمایشگاهی می توان تشخیص داد.عجیب است که انفلوانزا ممکن است از سایر بیماریهای ویروسی دستگاه تنفس قابل تشخیص نباشد. اشکال بالینی بیماری متفاوت بوده و ممکن است نشانه هایی مثل سرماخوردگی، برونشیت، پنومونی ویروسی و بیماریهای حاد غیر قابل افتراق دستگاه تنفسی را نشان دهد. اختلالات دستگاه گوارش (تهوع و استفراغ و اسهال) نیز بروز می کند ولی در کودکان ممکن است همراه با نشانه های ریوی باشد. در همه گیری انفلوانزا با سوش های A(H۱N۱) و B در حدود ۲۵ درصد کودکان در مدرسه ها مبتلا به عوارض گوارشی می شوند و باید تحت درمان قرار گیرند.

آنفولانزا ، درمان آنفولانزا , آنفلوآنزا,آنفولانزا چیست , آنفولانزا جدید , علائم آنفولانزا
قابل ذکر است که این بیماری را باید به خاطر عواقب وخیم آن به ویژه نزد سالخوردگان و افراد مبتلا به ناراحتیهای مزمن، جدی تلقی نماییم

تا به حال بیش از 200 نوع ویروس سرماخوردگی شناسایی شده اند که تعداد آنها هر ساله نیز افزایش می یابد. این ویروس ها همگی سرما دوست هستند و اغلب نیز در مجاری تنفسی به صورت غیرفعال زندگی می کنند. زمانی که زمینه مناسب مثل سرد شدن هوا فراهم شود ویروس ها فعال می شوند.از آنجایی که درمان خاصی برای سرماخوردگی و آنفلوانزا وجود ندارد، «پیشگیری» بهترین سلاح برای مقابله با این عوامل ویروسی است.شستن دست ها و لمس نکردن صورت، راه های ساده اما مؤثر برای جلوگیری هستند.

آنفلوآنزا یا گریپ (Grippe) بیماری واگیردار است که توسط نوعی ویروس آران ای از خانواده Orthomyxoviridae ایجاد می شود. این نوع ویروس ها در پرندگان و پستانداران اثر می گذارند. این بیماری باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی می شود که با سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب و ضعف و بی حالی شدید نمایان می شود. این بیماری در موارد حاد به خصوص در خردسالان ممکن است باعث سینه پهلو شود. سه گونه ویروس آنفلوآنزا به نامهای A B C وجود دارد . در حالت معمولی دورهٔ بیماری 3 تا 4 روز است.

آنفولانزا ، درمان آنفولانزا , آنفلوآنزا,آنفولانزا چیست , آنفولانزا جدید , علائم آنفولانزا

علائم و محل بیماری آنفولانزا

 
تاریخچه بیماری
در قرن بیستم ویروس آنفلوآنزا در سال 1918 شیوع پیدا کرد و تا امروز آمار مرگ و میر یک سیر نزولی را طی کرده است. به این صورت که در آغاز فعالیت این ویروس مرگ های دسته جمعی حتی 40 میلیون نفر در یکسال گزارش شده است اما به مرور کاهش یافت. امروزه گونه های جدیدتر این ویروس مانند آنفلوآنزای پرندگان یا آنفلوآنزای خوکی نیز ظهور کرده اند.
افرادی که در معرض آنفلوآنزا هستند
بیماری هایی چون قلبی، ریوی، کلیوی، دیابت، آسم، بارداری و کهنسالی امکان مبتلا شدن افراد به آنفلوآنزا را افزایش می دهند . همچنین کودکان به علت سیستم دفاعی ضعیف بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند. چون این بیماری واگیر دار است در مکان های عمومی امکان انتقال این بیماری زیاد می باشد.
 
علائم بیماری
– بالا بودن درجه حرارت بدن ( درجه حرارت بدن به مدت بیش از دو روز بیشتر از 8/37 درجه سانتی گراد باشد )
– ابتلا به درد ناگهانی یا ترشح از یک یا دو گوش
– احساس درد در گوش خود و ادامه آن به مدت بیش از چند روز
– آبریزش و گرفتگی بینی بیش از 10 روز
سرفه همراه با خلط غلیظ و بدبوی زرد و سبز رنگ
گلودرد بیش از 48 ساعت به هنگام بلع غذا
حساسیت های پوستی یا جلدی غیر قابل توجیه
– سفتی گردن همراه با سردرد مداوم
– درد در ناحیه سینوزیت ها، تب و ترشحات زرد یا سبز رنگ بینی که بیش از 48 ساعت طول بکشد
تب و لرز، سردرد، دردهای عضلانی از جمله کمردرد، خستگی، سرفه (که ممکن است با خلط همراه باشد.)، گلودرد، خشونت صدا، استفراغ. گلودرد خارش بدن کوفتگی از علایم شایع بیماری هستند. آنفلوآنزا در تمام سنین به غیر از دوران شیرخوارگی دیده می شود. شیوع ناگهانی انواع مختلف آنفلوآنزا تقریباً هر زمستان رخ می دهد و شدت آنها متفاوت است. همچنین کسانی که قبلاً دچار این بیماری نشده اند امکان بروز این بیماری دربدن انان بیشتراست..***
 
 آنفولانزا ، درمان آنفولانزا , آنفلوآنزا,آنفولانزا چیست , آنفولانزا جدید , علائم آنفولانزا

عوارض و علل بیماری آنفولانزا

 
عوارض بیماری
هرچند دورهٔ معمولی بیماری 3 تا 4 روز است اما چون در جریان آنفلوآنزا میکروب های دیگری به بدن حمله می کنند ازاینرو سبب پیدایش عفونت های ثانوی به خصوص در دستگاه تنفس هم می گردند و این بدان معنا است که آنفلوآنزا مقاومت بدن را کم کرده و آن را برای دچار شدن به بیماری های دیگر آماده می سازد. به کار بردن ماسک، گندزدایی هوای اتاق بیماران و جدا کردن سریع مبتلایان از افراد سالم تا حدی مانع شیوع آنفلوآنزا می شود.
 
علل بیماری
ویروس های عامل آنفلوآنزا از سرده اورتومیکسو ویروس ها هستند. آنفلوآنزای شامل ویروس آنفلوآنزای A ، آنفلوآنزای B و آنفلوآنزای C . این ویروس ها در اثر تماس مستقیم یا غیرمستقیم (مثلاً استفاده از لیوان آلوده) گسترش می یابند.
 
موارد خطرناک
اگر یکی از موارد زیر به هنگام درمان رخ دهند: 
افزایش تب یا سرفه
وجود خون در خلط
تنگی نفس یا درد قفسه سینه
ترشحات غلیظ از بینی، سینوس ها یا گوش ها
درد سینوس
درد یا سفتی گردن.
 
مردم برای کاهش علائم و نشانه های سرماخوردگی آسپرین مصرف می کنند اما تحقیقات نشان داده است که آسپرین تعداد ویروس های سرماخوردگی در ترشحات بینی را افزایش داده و در نتیجه شانس سرایت بیماری را از شخصی به شخص دیگر افزایش می دهد؛ بنا بر نظر سازمان ملی تحقیقاتی آلرژی و بیماری های واگیردار آمریکا، انجمن متخصصین اطفال آمریکا توصیه می کنند که نباید به بچه ها و نوجوانان آسپرین یا هر داروی دیگر که حاوی آسپرین است جهت درمان بیماری های ویروسی – به خصوص آبله مرغان و آنفلوانزا- تجویز شود. نتیجه تحقیقات پزشکی حاکی از این است که استفاده از آسپیرین برای درمان بیماری های ویروسی سرماخوردگی در کودکان باعث بیماری REYE می شود. این بیماری می تواند باعث زیان های غیر قابل جبران مغز و کبد شود و در مواقعی مرگ اطفال را نیز به دنبال داشته باشد.
 
آنفولانزا در کودکان
اگر کودک شما نشانه های زیر را داشت احتمالا به آنفولانزا مبتلا شده است؟
تب ناگهانی – 38.3 درجه سیلسیوس یا بالاتر
خستگی، بی حالی به همراه نشانه هایی همچون سرفه های خشک و بینی گرفته
اگر نشانه هایی همچون گرفتگی بینی یا سرفه قبل از تب پدیدار شدند، به احتمال زیاد فرزند شما سرما خورده است.
از دیگر نشانه های آنفولانزا می توان به زودرنج شدن، بی میلی و کم اشتهایی، گلودرد و ورم گلو اشاره کرد. آنفولانزا همچنین باعث ایجاد درد در ناحیه شکم و اسهال و استفراغ می شود.
 
ویروس های نوع A و نوع B آنفولانزا، به سرعت در محیط  منتشر و پخش می شوند. اگر کودک شما در نزدیکی فردی قرار دارد که آنفولانزا گرفته و سرفه و عطسه می کند، احتمال دارد قطرات سرفه یا عسطه او به دهان یا بینی کودک وارد شوند. فرد مبتلا به آنفولانزا، از یک روز پیش از بروز علائم بیماری و 5 روز پس از آن ناقل بیماری است.از آنجا که ویروس آنفولانزا به سرعت تکثیر می شود، این بیماری می تواند به راحتی در مدرسه، مراکز نگهداری کودکان، زمین های بازی و حتی خانواده پخش شود. بیشتر مواقع، حتی افرادی که تصور می شود مبتلا نشده اند نیز پس از یک تا 4 روز علائم بیماری را نشان می دهند.البته از آنجا که مقاومت افراد در مقابل ویروس آنفولانزا متفاوت است، شاید فردی به آن مبتلا باشد و خودش خبر نداشته باشد. یا نشانه های خفیفی داشته باشند که تصور شود سرماخوردگی است و به راحتی این ویروس را به بقیه افراد منتقل کند.
 
آنفولانزا ، درمان آنفولانزا , آنفلوآنزا,آنفولانزا چیست , آنفولانزا جدید , علائم آنفولانزا

نکاتی در مورد آنفولانزا در کودکان 

چه زمانی باید فرزند خود را پیش دکتر ببریم؟
اگر نشانه های زیر را در کودک خود مشاهده کردید، حتما او را نزد پزشک ببرید:
•    اگر کودک شما زیر سه ماه است و تب 38 درجه سیلسیوس یا بیشتر دارد. کودکان در این سن حتما باید تحت مراقب پزشک برای تشخیص عفونت های جدی یا بیماری های احتمالی قرار بگیرند.
•    اگر کودک شما بین 3 تا 6 ماه سن و تب بالای 38.3 درجه سیلسیوس یا بیشتر دارد.
•    اگر کودک شما بالاتر از 6 ماه سن و تب بالای 39.4 درجه سیلسیوس یا بیشتر دارد.
•    بیشتر از سه روز تب داشتن
•    سرفه هایی که پس از یک هفته هنوز خوب نشده اند
•    داشتن نشانه های آنفولانزا در صورت داشتن بیماری های مزمن همچون سرطان، کم خونی داسی شکل، دیابت یا ناراحتی های قلب، ریه یا کلیه
•    داشتن نشانه های آنفولانزا و آرتروت روماتیسمی یا کاواساکی که هر دو با آسپرین درمانی برای مدت طولای بر طرف می شوند.
•    گوش درد داشتن
•    خس خس کردن گلو یا سخت نفس کشیدن
•    دوباره مریض شدن بلافاصله پس از خوب شدن و درمان آنفولانزا
•    کم آب شدن بدن
 
تزریق واکسن
مرکز پیشگیری و درمان بیماری ها، توصیه می کند همه افراد – کودکان و بزرگسالان – از شش ماهگی هر سال واکسن آنفولانزا تزریق کنند. تزریق واکسن برای کودکانی که بیماری های جدی تر همچون دیابت، سیستم دفاعی ضعیف، کم خونی شدید یا بیماری های قلب، ریه و کلیه دارند، بسیار مهم تر و ضروری تر است.
متاسفانه واکسن های آنفولانزا عاری از خطا نیستند. تاثیر این واکسن به سلامت بدن کودک شما و چگونگی تطابق واکسن با ویروس، بستگی دارد. هر چه کودک بدن سالم تری داشته باشد، این واکسن تاثیر بیشتری خواهد داشت. در بعضی از سال ها، بدن افراد تطابق زیادی با واکسن دارد اما ممکن است در سال های دیگر اینگونه نباشد.اگر پس از واکسیناسیون کودکان، همچنان به آنفولانزا مبتلا شدند باید امیدوار باشیم که بیماری او سخت نیست. همچنین باید بدانید، واکسن آنفولانزا بدن کودک را در مقابل بیماری های مشابه آنفولانزا محافظت نمی کند. 
 
آنفولانزا ، درمان آنفولانزا , آنفلوآنزا,آنفولانزا چیست , آنفولانزا جدید , علائم آنفولانزا

نکات بهداشتی برای درمان کودک 

رعایت بهداشت
برای محافظت بهتر و بیشتر از فرزند خود باید اصول بهداشتی را رعایت کنید:دست های او را با صابون و آب گرم شویید و از دیگر اعضای خانواده نیز بخواهید دست های خود را چند بار در روز بشویند. این کار از انتقال بیماری در خانه جلوگیری می کند.بهترین کار، دور نگه داشتن فرزند خود از افراد مشکوک به بیماری است. البته اگر افراد بیمار باشند اما نشانه های آن را نداشته باشند کار کمی سخت می شود.با همه تلاش شما برای سالم نگه داشتن کودک، باز هم ممکن است او به آنفولانزا مبتلا شود. در صورت ابتلا به آنفولانزا، می توانید مطمئن باشید او امسال دیگر دچار این بیماری نمی شود زیرا در برابر این ویروس واکسینه شده است. البته، در سال آینده دوباره احتمال خطر هست زیرا این مصونیت فقط برای همین امسال وجود دارد. به همین دلیل است که توصیه می شود هر سال واکسن آنفولانزا را تزریق کنید. بیماری سرماخوردگی گاه به علت ضعف عمومی و کاهش مقاومت بدن روی می دهد. در این حالت فرد بیمار نیاز به استراحت، مصرف ویتامین ها به خصوص ویتامین C و تنفس هوای مرطوب و تمیز دارد.بیماری سرماخوردگی گاه به علت ضعف عمومی و کاهش مقاومت بدن روی می دهد. در این حالت فرد بیمار نیاز به استراحت، مصرف ویتامین ها به خصوص ویتامین C و تنفس هوای مرطوب و تمیز دارد. اما علت مهم دیگری که موجب سرماخوردگی می شود حمله های ویروسی است. بیماری سرماخوردگی در این حالت آنفلوآنزا نامیده می شود و اگرچه با نشانه های عمومی سرماخوردگی مانند تب، ریزش آب بینی، سرفه و ضعف عمومی همراه است، بیماری شدت بیشتری دارد و گاه نیز با درد مفاصل همراه است.یکی از عادت های اشتباهی که مردم دارند این است که در هنگام سرماخوردگی یا آنفلوانزا، دستمالی را که برای عطسه یا سرفه استفاده کرده اند در جیب یا دست خود نگه می دارند و مجدداً آن را مورد استفاده قرار می دهند. این راه بسیار ساده ای است که عوامل بیماری دوباره به بدن انتقال یابند و بتوانند باعث تشدید بیماری شوند. بیماران باید دستمال مورد استفاده را پس از یک بار مصرف فوراً دور بیندازند. یک اشتباه معمول دیگر آن است که با فشار بینی خود را در یک دستمال تمیز می کنند. فشار هوا باعث می شود که مقداری از ترشحات بینی که حاوی ویروس ها و میکروب ها هستند را به سینوس های زیر چشم انتقال دهند و باعث عفونت سینوسی شوند.

خطرات ناشی از بیماری انفلوانزا
بهتر است بدانید  انفلوانزا میتواند مشکلات حاد و جدی را برای سلامت فرد ایجاد کند. این مسئله زمانی رخ میدهد که سیستم دفاعی بدن در مقابل عفونتهای دیگر، بویژه عفونت ریوی،‌ توسط ویروس انفلوانزا ضعیف شده باشد. شایعترین عارضه، ذات الریه است.
دقت کنیدکه اگر شخصی علیرغم بیماریهای ریوی مانند آسم،‌ برونشیت مزمن و برونشکتازی، ‌به انفلوانزا نیز مبتلا شود، بیماریهای زمینهای تشدید مییابند. سالخوردگان بیش از همه در معرض خطر این عوارض هستند. معمولا ۵۰ درصد مرگ و میرها به علت بیماریهای ریوی و بقیه بر اثر بیماریهای قلبی،‌ سکته و دیابت است.
تاریخچه آنفولانزا:
قابل ذکر است که بدانید اپیدمی انفلوانزا در سال ۴۱۲ قبل از میلاد بوسیله بقراط ثبت شده است
اپیدمی در هنگ کنگ در سال ۱۹۰۰ توسط A/Equine/Miami/۱/۶۳ اتفاق افتاد
پاندمی انفلوانزای اسپانیولی در ۱۹۱۸ تا ۱۹۱۹ منجر به تلفات شدید در ارتشهای اروپایی شد ویروس انفلوانزای خوکی H۱N۱ عامل آن بود.
در سال ۱۹۵۷ زیرگروه H۲N۲ جایگزین زیرگروه H۱N۱ گردید.
در سال ۱۹۶۸ ویروس هنگ کنگ H۳N۲ ظاهر شد.
در سال ۱۹۷۷ عود دوباره H۱N۱ اتفاق افتاد.
اپیدمی دیگری در سالهای ۱۸۸۹ تا ۱۹۹۰ توسط H۳N۲ در آسیا اتفاق افتاد
طبقه بندی
در نامگذاری سویه های ویروسی، تایپ ویروس و حیوان میزبانی که ویروس از آن جدا شده و موقعیت جغرافیایی که برای اولین بار از آن ناحیه جدا شده، شماره و سال جداسازی ویروس در نظر گرفته میشوند.
میزبان های ویروس آنفولانزا
ویروس انفلوانزای تیپ A در میزبانهای مختلفی مثل انسان، خوک، اسب و گونههای وسیعی از پرندگان قادر به ایجاد بیماری بوده و در نتیجه تنوع آنتیژنیکی ویروسهای جدا شده زیاد بوده و سویههای بیشتری را شامل میشود. عفونت انسانی با ویروس انفلوانزای A باعث التهاب حاد منتشر در حنجره، نای و برونشها بهمراه التهاب مخاطی و ادم میگردد.
ویروس انفلوانزای تیپ B فقط در انسان بیماریزا است.
ویروس انفلوانزای تیپ C فقط از بیماران انسانی جدا شده است.

آنفولانزا ، درمان آنفولانزا , آنفلوآنزا,آنفولانزا چیست , آنفولانزا جدید , علائم آنفولانزا
اپیدمیولوژی بیماری آنفولانزا
اهمیت انفلوانزا در سرعت انتشار همه گیریها، وسعت و تعداد مبتلایان و شدت عوارض آن به خصوص ذات الریه ویروسی و باکتریایی می باشد. در همه گیری های بزرگ شکل شدید یا کشنده بیماری بیشتر نزد سالمندان و افرادی که به دلیل عوارض مزمن قلبی، ریوی، کلیوی، بیماریهای متابولیک، کم خونی و یا نارسایی ایمنی ناتوان شده اند مشاهده می گردد.
پیشگیری از آنفولانزا:
استفاده از واکسنهای تریوالان ویروس شامل سوشهایB, A(H۱N۱), A(H۳N۲)v میتواند باعث ایجاد ایمنی فعال در مقابل ویروس گردد.
واکسن انفلوانزا
به دلیل تغییرات مداومی که از نظر آنتیژنی در ویروس پدید میآید هر ساله واکسنهای سه گانه ویروس انفلوانزا مطابق با سویههای جدید و شایع شده همان سال تهیه و تولید میشود نقش اصلی در این مورد به سازمان بهداشت جهانی سپرده شده است و سویههای جدید اعلام شده از طرف آن برای تهیه واکسن مصرفی در نظر گرفته میشود.
جالب است که بدانید واکسن انفلوانزا از ویروس زنده ضعیف شده که در تخم مرغ جنیندار (فاقد عوامل بیماریزا) تکثیر یافتهاست تهیه میگردد. واکسیناسیون از طریق تزریق به قسمت بالایی بازو انجام میگیرد. بزرگسالان تنها سالی یک بار به واکسیناسیون نیاز دارند که از زمان تزریق دو هفته طول میکشد تا شخص را در مقابل انفلوانزا حفاظت نماید. کودکان زیر ۱۲ سال که برای اولین بار واکسینه میشوند نیاز به دو بار تزریق، در فواصل ۴ تا ۶ هفته دارند.
موقع مناسب برای تزریق واکسن: چون فصل ابتلا بیشتر از اواخر پاییز شروع می شود لذا پزشکان واکسیناسیون را در اوایل پاییز پیشنهاد و توسثه می کنند.
آیا می دانیدچه افرادی باید در مقابل انفلوانزا واکسینه شوند؟

آنفولانزا ، درمان آنفولانزا , آنفلوآنزا,آنفولانزا چیست , آنفولانزا جدید , علائم آنفولانزا
واکسن انفلوانزا برای تمام افراد به ویژه سالخوردگان مبتلا به بیماریهای دیگر قویا توصیه میشود زیرا اینگونه افراد در صورت ابتلا به انفلوانزا بیشتر در معرض خطرات جدی هستند. واکسیناسیون افرادی که در آسایشگاه سالمندان و در مکان هایی به مدت طولانی اقامت دارند نیز توصیه می شود.
آیا تزریق واکسن انفلوانزا عوارضی دارد؟
بهتر است بدانید : واکسن انفلوانزا کاملا بی خطر میباشد. اما در افرادی که حساسیت به پروتئینهای تخم مرغ دارند میتواند حساسیت ایجاد نماید. فردی که میداند به تخم مرغ آلرژی دارد،‌ نباید این واکسن را دریافت کند. گاهی اوقات محل تزریق دردناک میشود و گاهی عارضه شبیه انفلوانزا خفیف ‌۱۲ ساعت پس از تزریق شروع میشود و تا ۴۸ ساعت به طول میانجامد.
اگر شخصی از سلامتی مناسبی برخوردار باشد واکسیناسیون، امکان ابتلا به بیماری انفلوانزا را تا حدود ۶۰ درصد کاهش میدهد. در افراد ضعیف تر درجه حفاظت واکسن کمتر است ولی اگر تزریق صورت گیرد، ‌شدت انفلوانزا کمتر میشود. با توجه به اینکه ویروس آنفلوانزا هر ساله شکل ژنتیکی خود را تغییر میدهد،‌ اثرات مثبت واکسیناسیون تنها برای یک فصل (‌زمستان) ‌باقی میماند. سازمان بهداشت جهانی سعی دارد تا خصایص ژنتیکی ویروس را که هر ساله تغییر میکند تشخیص دهد. تا بدین وسیله واکسن جدید، هر ساله بر پایه همین پیش بینی ها، تهیه شود.
روش های مراقبت از بیمارمبتلا به آنفولانزا
نکاتی که باید توجه کرد این است که : برای مقابله با بیماری انفلوانزا نوشیدن مایعات گرم به مقدار زیاد، استراحت و تغذیه خوب بسیار موثر است. از داروهای مسکن مانند استامینوفن میتوان استفاده نمود البته از مصرف بیش از حد آن نیز باید پرهیز نمود. اگر شخص مبتلا از نظر سنی جوان و از نظر سیستم ایمنی بدن در سلامت کامل باشد بیماری خطرناک نبوده و پس از طی دوره، بیماری خودبخود بهبود یافته و شخص سلامتی خود را باز می یابد. اما اگر فرد مبتلا از قبل دچار برخی بیماریهای زمینه ای دیگر باشد، باید فورا پزشک معالج خود را در جریان قرار دهد. در این مواقع ممکن است انجام آزمایش و یا در صورت لزوم، عکس برداری از قفسه سینه نیاز باشد. این بیماریهای زمینه ای عبارتند از: بیماریهای ریوی از قبیل آسم، برونشیت مزمن، آمفیزم،‌ برونشکتازی و تنگی نفس، بیماریهای قلبی، بیماریهای کلیوی، دیابت (مرض قند) ‌و نارساییهای هورمونی، نقص سیستم ایمنی که ممکن است ناشی از بیماریهای اولیه یا به علت درمان دارویی خاص باشدکه سبب این اتفاق است .

آنفولانزا ، درمان آنفولانزا , آنفلوآنزا,آنفولانزا چیست , آنفولانزا جدید , علائم آنفولانزا

حتما مراقب سلامتی خود باشید تا گرفتار بیماری های فصل سرما نشوید.

راههای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا در دوران بارداری برای خانمها

بهتراست دستهای خود را مرتب با آب و صابون بشویید.

از قرار گرفتن در محیطهای شلوغ و روبوسی با افراد مختلف خودداری کنید.

مصرف میوه سبزیجات و مرکبات که حاوی ویتامین c هستند بمقدار زیاد باعث بالا رفتن قدرت سیستم ایمنی شما میگردد.

افزایش مصرف مایعات ، آب ، آبمیوه ، و چای گیاهی

بهتزاست بدانیدکاهش مصرف نوشابه های گازدار ، چای سیاه ،قهوه و نوشیدنی های زیاد شیرین موثر است.

به اندازه کافی استراحت شبانه و چرت روزانه داشته باشید زیرا استراحت کافی سیستم ایمنی شما را قوی میکند.

در هر زمان آرامش داشته باشید و استرس را هیچگاه به خود را ندهید. استرس باعث تضعیف قوای ایمنی بدنمیگردد.

روزانه نرمشهای سبکی انجام دهید .زیرا اینکار باعث گردش بهتر خون در بدنشده و به بدن کمک می کند تا بهتر با عفونتها مبارزه نمایید.

13 راه ارزان برای درمان آنفلوآنزا

به گزارش بی اس ام اس آشپزخانه شما منبعی شگفت‌انگیز از مواد درمان‌ کننده و شفابخش برای بهبود علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا است که به شما کمک می‌کنند، سریعتر بهبود پیدا کنید.اکنون که فصل پاییز فرا رسیده با کاهش دمای هوا، وزش باد و آغاز بارندگی، احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا افزایش پیدا می‌کند. هرچند برای هیچ یک از این دو بیماری ویروسی درمان مشخصی وجود ندارد اما بی‌تردید در آشپزخانه شما مواد خوراکی بسیاری یافت می‌شوند که می‌توانند به بهبود علائم بیماری و درمان سریعتر آن کمک کنند.در یک مقاله پزشکی فهرست برخی از این مواد خوراکی مفید و موثر در بهبود علائم آنفلوآنزا و سرماخوردگی ارائه شده که به قرار زیر است:1- شربت آبلیمو که دارویی شگفت انگیز برای درمان گلو درد، پاکسازی خون و همچنین نرم کردن بافت‌های مخاطی است.2-‌ سوپ مرغ که از قرن بیستم تاکنون به عنوان یک خوردنی برای درمان آنفلوآنزا و سرماخوردگی شناخته شده و واقعا تاثیرگذار است.3- خردل که موجب کاهش تب، از بین رفتن مواد سمی و کمک به بهبود غشاء مخاطی در ریه‌ها می‌شود.4- زنجبیل که اگر به صورت چای زنجبیل مصرف شود، می‌تواند به عنوان یک ترکیب ضد ویروسی موثر میکروب‌ها را نابود سازد و برای درمان اختلال و آشفتگی معده نیز بسیار مفید است.5- سیر که یک گیاه فوق العاده مفید هم به لحاظ پیشگیری و هم به جهت درمان علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی به شمار می‌آید. سیرخام خاصیت ضدقارچی و ضد باکتریایی و همچنین دارای خواص ضدویروسی فوق‌العاده‌ای است. متخصصان انگلیسی نیز در چندین آزمایش دریافته‌اند که سیر می‌تواند سرعت درمان آنفلوآنزا را افزایش دهد.

آنفولانزا ، درمان آنفولانزا , آنفلوآنزا,آنفولانزا چیست , آنفولانزا جدید , علائم آنفولانزا

6- نعناع که اگر به صورت چای نعناع مصرف شود، می‌تواند موجب تشدید تعریق در هنگام تب شود. پس از نوشیدن چای نعناع، بلافاصله به رختخواب رفته و خود را گرم کنید تا در اثر تعریق زیاد، تب شما کاهش پیدا کند.7- روغن کرچک که اگر به شکل موضعی مصرف شده و روی قفسه سینه مالیده شود به باز شدن مجاری هوایی و بهبود گردش خون در ریه‌ها کمک می‌کند. برای این منظور قفسه سینه را با روغن کرچک ماساژ دهید. سپس با یک تکه پارچه وال و نازک، روی سینه را بپوشانید و با یک بطری حاوی آب داغ روی سینه را گرم نگه دارید.8- پرتقال و مرکبات که به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین C اگر به صورت روزانه مصرف شوند، طول دوره بیماری را کاهش می‌دهند.9- ماست که مشکلات روده‌ای ناشی از آنفلوآنزا را تسکین می‌دهد.10- عسل که خواص شفابخش فوق العاده‌ای دارد و برای درمان سرفه و افزایش توان سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. مصرف آن به همراه آب لیموی تازه و آب ولرم به صورت شربت ضد سرفه، توصیه می‌شود.11- نمک و محلول آب نمک که می‌تواند گلودرد را تسکین دهد و خاصیت ضدالتهابی دارد. همچنین شست و شوی مجاری بینی با محلول آب نمک به پاک شدن سینوس‌ها و جلوگیری و یا درمان احتقان بینی کمک می‌کند. تمیز کردن مجاری بینی نیز سرعت بهبود عفونت‌های سینوسی را افزایش می‌دهد.12- آب درمانی که روشی مفید برای افزایش گردش خون است و حمام آب داغ نیز در پایین آوردن تب موثر است.13- مریم گلی نیز به عنوان یک دهان‌شویه مناسب می‌تواند در درمان گلودرد موثر باشد.

از آنفلوآنزا چه می دانیم؟

به گزارش بی اس ام اس آنفلوانزا نوعی بیماری ویروسی واگیردار است که بی‌توجهی به رعایت اصول بهداشتی در آن، می‌تواند در مدتی کوتاه ابتلای افراد زیادی را به دنبال داشته باشد.ویروس آنفلوانزا می‌تواند در هنگام سرفه یا عطسه و حتی صحبت کردن از طریق هوا به دیگران منتقل ‌شود. همچنین احتمال ابتلای افراد سالم با دست زدن به اشیائی که در اثر عطسه یا سرفه فرد مبتلا به ویروس آنفلوآنزا آلوده شده‌اند، وجود دارد.اشخاص بالای 65 سال و کودکان زیر 5 سال، مبتلایان به بیماری‌های مزمن ریوی، قلبی، آسم، دیابت، مشکلات کلیوی، نقص ایمنی، زنان باردار و دیگر گروه‌های پرخطر در صورت ابتلا به آنفلوآنزا ممکن است به انواع شدید این بیماری دچار شده و بیش از دیگران خطراتی متوجه آنها شود. بنابراین رعایت نکات بهداشت فردی و بویژه تزریق واکسن آنفلوآنزا در این گروه‌ها ضروری است.

علایم بیماری

علائم آنفلوانزا شبیه سرماخوردگی بوده اما شدیدتر است به ویژه‌ بدن درد و تب در آنفلوانزا شدیدتر از سرما خوردگی است و معمولا بهبودی آنفلوانزا مقداری طولانی‌تر از سرماخوردگی است.در مجموع تب، سرفه، سردرد، گلو درد، آبریزش بینی، آبریزش چشم، گاهی اسهال و علائم شدید‌تر از علائم آنفلوانزاست. بنابراین لازم است افراد به محض مشاهده این علائم به پزشک مراجعه کنند.

آنفولانزا ، درمان آنفولانزا , آنفلوآنزا,آنفولانزا چیست , آنفولانزا جدید , علائم آنفولانزا

اقدامات پیشگیرانه

به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری انفلوانزا لازم است که دست‌ها مرتب با آب وصابون و یا با محلول‌های ضد عفونی کننده شستشو شوند. به این منظور ضروریست در هر بار شستن دست‌ها، این عمل دوبار تکرار شود. همچنین باید از لمس کردن چشم‌ها، بینی و دهان خودداری شود؛ چرا که این امر انتقال ویروس را به دنبال دارد. رعایت فاصله حداقل یک متر از افرادی که علائم شبیه بیماری آنفلوانزا دارند نیز لازم است.همچنین هنگام عطسه و سرفه جلوی بینی و دهان را با دستمال گرفته و بلافاصله دستمال را داخل کیسه پلاستیک گذاشته و در سطل زباله بیندازیم.اگر از دستمال پارچه‌ای استفاده می‌شود روزانه دوبار آن را شسته و بعد از هر بار استفاده داخل کیسه پلاستیکی قرار داد.ضروری است هنگام عطسه یا سرفه از قرار دادن کف دست‌ها در جلوی دهان و بینی خودداری شود؛ چرا که این مسئله احتمال انتقال ویروس بیماری را به اشیا و به دنبال آن به افراد دیگر به دنبال دارد.زنان شیرده که علائم آنفلوانزا دارند بهتر است هنگام شیردادن به نوزاد، از ماسک استفاده کرده و یا با دستمال جلوی بینی خود را بپوشانند.در جهت پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا بهتر است در صورت امکان از حضور در اماکن شلوغ خودداری کرده یا مدت زمان حضور در این اماکن کاهش یابد. همچنین بهتر است با باز کردن درب و پنجره‌ها در فواصل مناسب در روز و هر بار حداقل به مدت 10 دقیقه، به تهویه مناسب محل کار، محل زندگی، کلاس درس و… کمک شود.

اقدامات مراقبتی در مبتلایان به آنفلوآنزا

استراحت کافی، نوشیدن مایعات، تغذیه مناسب و استفاده از استامینوفن به عنوان تب‌بر بهترین راه درمان بیماری آنفلوانزا است. برای کاهش تب ناشی از آنفلوانزا لازم است تنها از قرص استامینوفن به میزان تجویز شده استفاده شود.مبتلایان به آنفلوانزا به ویژه کارمندان، دانش آموزان مدارس و دانشجویان باید به توصیه‌های پزشک توجه کرده و تا بهبودی استراحت کنند.تاکید می‌شود که آنفلوآنزا نیاز به درمان آنتی بیوتیکی ندارد و درمان خودسرانه در این بیماری ممکن است طول مدت بیماری را طولانی کند. در صورت مشاهده علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد، سردرد، لرز، کوفتگی بدن احساس خستگی و اسهال و استفراغ باید به پزشک مراجعه شود.

استفاده از چای زنجبیل هضم را آسان و اثرات سودمندی را در برطرف کردن  تهوع خواهد داشت و نیز به عنوان درمانی سنتی برای سرماخوردگی، گلودرد و آنفلوآنزا کاربرد دارد و بهتر است برای رفع تندی این چای از برگ نعناع آسیاب شده در این چای استفاده گردد.

سرفه علت های مختلفی دارد از جمله عفونت تنفسی مانند برونشیت، ذات الریه، واکنش به حساسیت، عفونت ویروسی مانند سرماخوردگی یا آنفلوانزا و مصرف داروهایی مانند داروهای فشار خون نیز می تواند به سرفه منجر شود. علت هر چه باشد،

دستمال خیس شده در دم کرده برگ بو را روی قفسه سینه قرار دهید تا از عفونت‌های تنفسی، سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا رهایی پیدا نمایید.

سیاه دانه خواص ضدویروسی و ضدباکتریایی دارد؛ بنابراین می تواند از بیماری های مربوط به سرما مانند سرماخوردگی، برونشیت، آنفلوانزا و غیره پیشگیری کند

تخم شربتی دارای خواص زیادی است از جمله برای درمان بیماری‌های تنفسی مفید است. مخلوطی از آن با زنجبیل و عسل در درمان آسم، سرفه،سرماخوردگی، آنفلوانزا و برونشیت موثر می باشد.

مصرف لیمو شیرین برای درمان آنفولانزا خیلی مفید است

آبله مرغان در بزرگسالان‌ یک‌ سری‌ علایم‌ شبیه‌ آنفلوآنزا وجود دارد.

بهتر است بدانید که استفاده از واکسن سرماخوردگی بدن را تنها در برابر شماری از ویروس ها ایمن می سازد و به طور ۱۰۰ درصد مانع از ابتلا فرد به سرماخوردگی نمی گردد. واکسن سرماخوردگی تاثیر محدود دارد و تزریق آن اغلب باید هر سال در زمان معینی تجدید شود. باید توجه داشته باشید که سرماخوردگی و آنفلوانزا ده ها نوع مختلف دارد و واکسن های موجود تنها در برابر ویروس چند نوع سرماخوردگی مصونیت می دهند.

به یاد داشته باشید که در ترکیه، شیره ی توت سفید به عنوان یک درمان برای سرماخوردگی و آنفلوانزا به کار می رود. اثر بخشی این روش به دلیل وجود ویتامین C بالای این ماده ی غذایی می باشد.

آنفولانزا

سرماخوردگی در بارداری

آنفولانزا در بارداری

گلودرد

آسم

سیاه سرفه و راههای درمان آن

سرفه مزمن

  • صفدر مرادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی