فروشگاه اینترنتی با کلاس

فروشگاه اینترنتی با کلاس

فروشگاه اینترنتی با کلاس

فروشگاه اینترنتی با کلاس

فروشگاه اینترنتی با کلاس

تخمه هندوانه و خواص آن

جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴، ۰۴:۱۱ ب.ظ

تخمه هندوانه و خواص آن

تخمه هندوانه چربی دارد؟،تخمه هندوانه+خواص،تخمه هندوانه ابوجهل،تخمه هندوانه+کالری،تخمه هندوانه در بارداری

جالب است بدانید که بسیاری از افراد هندوانه را مصرف می‌کنند ولی دانه‌های آن را دور می‌ریزند در خیلی از کشورهای آسیایی تخمه‌های هندوانه جمع‌آوری می‌شوند، طی فرآیندهای مخصوص خشک می‌گردند و سپس آن‌ها را به صورت بو داده در بازارها به فروش می رسانند. قابل ذکر است که این تخمه‌ها یکی از میان وعده‌های معمول اغلب مردم مصر است و در تهیه نان‌ها، سوپ‌ها و بسیاری از غذاها کاربرد دارد. لازم به ذکر است که در بسیاری از کشورهای آفریقایی نیز روغن این دانه‌ها استخراج می‌گرددو در ترکیب بسیاری از محصولات آرایشی و پوستی به کار می رود.
تخمه هندوانه،خواص تخمه هندوانه
تخمه هندوانه سرشار از اسیدآمینه‌های ضروری می باشد
بدنیست بدانید که از بین تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن برخی از اسیدهای آمینه به عنوان اسیدآمینه‌های ضروری شناخته می‌شوند که بدن نمی‌تواند آن‌ها را تولید نماید و نیاز است تا از طریق مواد غذایی مختلف تامین گردند. از جمله این اسیدهای آمینه تریپتوفان و لیزین می باش و البته تخمه هندوانه سرشار از آرژنین، لیزین، تریپتوفان و گلوتامیک اسید است.

تخمه هندوانه،خواص تخمه هندوانه
پوستی شفاف با روغن تخمه هندوانه بدست بیاورید.
جالب است بدانید که دو روش برای استفاده از تخمه هندوانه به منظور مراقبت از پوست وجود دارد:در واقع مصرف تخمه هندوانه به صورت خوراکی و استفاده موضعی، بخصوص از روغن تخمه هندوانه. قابل ذرکر است که تخمه هندوانه سرشار از نیاسین می‌باشد که تولید سرامید و اسیدهای چرب موثر در مراقبت پوستی را افزایش می‌دهد. نیاسین موجب قدرت ارتجاعی مناسب در پوست، سفت شدن پوست، محو خط و چین چروک‌ها، برطرف کردن لکه‌های سیاه، رفع خارش و زرد شدگی پوست می‌شود. همچنین باز کردن منافذ پوستی مسدود شده و تامین آب‌رسانی به پوست، نرمی و درخشش پوست، زدودن آلودگی‌های ناشی از مواد آرایشی و … از جمله اثرات استفاده مداوم از روغن تخمه آفتابگردان می‌باشد.پس این روغن مفید را حتما استفاده کنید.

مزیت تخمه هندوانه برای آقایان چیست؟
بدنیست بدانید که آرژنین، اسیدآمینه‌ای است که سلامت جنسی در مردان را به همراه دارد. آرژنین تولید نیتریک اکسید در بدن را القا می‌کند که برای اختلالات جنسی کاربرد دارد. در ضمن مصرف هندوانه و تخمه هندوانه تولید اسپرم را تحریک می‌ نماید.

تخمه هندوانه،خواص تخمه هندوانه
خوب است بدانید که تخمه هندوانه به دلیل سرشار بودن از منیزیم و اثرات متعددی که این ریزمغذی بر تنظیم متابولیسم کربوهیدرات‌ها و قندها دارد منجر به کنترل قند خون در دیابتی‌ها می‌ گرددو مفید است . لازم به ذکر است که تخمه هندوانه به دلیل سرشار بودن از تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، نیاسین (B3)، پانتوتنیک اسید (B5)، پیریدوکسین (B6) و فولات جایگزین طبیعی مناسبی برای قرص ویتامین B کمپلکس است.
تخمه هندوانه،خواص تخمه هندوانه
چگونه تخمه هندوانه بوداده را در منزل، تهیه نماییم؟
قابل ذکر است که دانه‌های هندوانه را بعد از مصرف هندوانه دور نریزید. دانه‌های سیاه رنگ را انتخاب و آن‌ها را جمع‌آوری نماید . بهتر است که این دانه‌ها را با آب فراوان شستشو دهید و هر گونه ماده اضافه را از آن جدا کنید.البته در این مرحله باید دانه‌ها را مقابل نور خورشید خشک نمایید. ودر کمی روغن آن‌ها را سرخ کنید. تا کاملا سرخ شوند. بهتر است در حال سرخ شدن کمی آب نمک در آن بریزید و تا زمانی که آب آن کاملا بخار شود و دانه‌ها کاملا خشک شوند به حرارت دادن آن ادامه دهید. در انتهابرای اینکه مواد مغذی‌اش از دست نرود از حرارت بالا استفاده ننمایید.

تخمه هندوانه و خواص آن

مطالب مرتبط:

تخمه آفتاب گردان

فندوق

گردو

  • صفدر مرادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی