فروشگاه اینترنتی با کلاس

فروشگاه اینترنتی با کلاس

فروشگاه اینترنتی با کلاس

فروشگاه اینترنتی با کلاس

فروشگاه اینترنتی با کلاس

موز و خواص آن

يكشنبه, ۶ دی ۱۳۹۴، ۰۲:۰۴ ب.ظ

موز و خواص آن

موز و لاغری،خواص موز،خواص موز سیاه شده،خواص موز برای پوست،خواص موز در بدنسازیخواص موز رسیده

بهتر است بدانید که خواص موز فراوان است چنانچه در کشورهای آفریقایی و خاور میانه و دور به عنوان یکی از بهترین و پرطرافدارترین میوه ها در طب سنتی و درمان بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید که موز یکی از کهن ترین گیاهان کشت شده در دنیا بوده و احتمالاً از یک گونه وحشی گرفته شده است. واقعیت این است که موز یک گیاه شبه درخت است که می تواند به ارتفاع 9 متر هم برسد.

موز،خواص موز

بهتر است بدانید که موز به دلیل داشتن پتاسیم زیاد ضد سرطان بوده و غذای خوبی برای ماهیچه ها می تواند باشد. در واقع موز به دلیل مقدار زیاد آهنی که دارد، محرّک تولید هموگلوبین در خون می شود و در نتیجه، در موارد کم خونی بسیار مفید وموثراست. جالب است بدانید که موز حاوی مقدار فراوانی «فروکتوالیگوساکارید» است که این ماده، پروبیوتیک های مفید برای دستگاه گوارش را به تحرک وامی دارد. فروکتوالیگوساکارید همچنین قابلیت جذب کلسیم در بدن را تقویت می نماید.موز دارای اثر آنتی اسید طبیعی در بدن است. بنابراین، خوردن موز باعث آرامش فعالیت معده می گردد.

موز،خواص موز

قابل ذکر است بدانید که موز رسیده که سرشار از پتاسیم می باشد، دارای قابلیت جویدن و هضم آسانی نیز می باشد.البته یک موز رسیده نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به پتاسیم را به میزان 11 درصد تأمین می نماید موز می تواند به کسانی که در تلاش برای ترک سیگارند یاری برساند. بهتر است بدانید که ویتامین B6 و B12 ، پتاسیم و منیزیم موجود در موز به بدن در رهایی از اثرات کنار گذاشتن نیکوتین کمک می کند.در واقع میوه نارس و گل های پخته موز برای درمان بیماری قند مفید می باشد. شیره گل های موز برای درمان اسهال خونی استفاده می گردد و ساقه و ریشه آن برای رفع اختلالات خونی موثر و تاثیرگذارمی باشد.

موز،خواص موز

قابل توجه است که غنی بودنش از پتاسیم در واقع یک شانس بزرگ برای اهالی ورزش می باشد. و فیبر فراوانش برای رودۀ کم کار بسیار مفید و کاربردی است. در وافع موز خشک شده مطمئناً سرشار از کربوهیدرات هاست. کربوهیدارت ها در موز خشک شده به دو شکل کربوهیدرات ساده (خصوصاً فروکتُز) و کربوهیدرات پیچیده (آمیدون) موجود می باشند.

تاثیر بی نظیر موز بر تقویت بینایی چشم

بهتر است بدانید که موز حاوی مقدار اندک اما مورد نیاز ویتامین «آ» برای بدن است که این میزان برای حفاظت از چشم ها، حفظ بینایی و همینطور بهبود بینایی در شب حیاتی می باشد.جالب است بدانید که موز خشک شده عصرانه ای بسیار مناسب برای بچه هاست. البته این ماده غذایی انرژی مورد نیازشان را تأمین می کند نه چربی را، بر خلاف یک نان شکلاتی که سرشار از چربی و فاقد املاح معدنی می باشد. درواقع موز برای تقویت معده و نیروی جنسی بسیار موثر می باشد.

موز،خواص موز

 

قابل توجه است که هنگامی که با استرس مواجه می شویم، سوخت و ساز بدنمان بیشتر می شود و در نتیجه، سطح پتاسیم بدنمان کاهش پیدا می کند. موز با مقدار زیاد پتاسیمی که دارد می تواند این تعادل را دوباره برقرار نماید. موز درمان زخم معده و روده می باشد.

موز میوه بسیار پر انرژی است .

موز و خواص آن

مطالب مرتبط:

آناناس

کیوی

نارگیل

  • صفدر مرادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی